Gemeentelijke tewerkstellingsdienst

De gemeentelijke tewerkstellingsdienst vormt een schakel tussen werkzoekenden en mogelijke werkgevers.  

De gemeentelijke tewerkstellingsdienst is verantwoordelijk voor de volgende opdrachten:

  • het verspreiden van informatie over diverse onderwerpen in verband met tewerkstelling, zoals de werkloosheidsreglementering (formaliteiten, rechten, plichten, deeltijds werken, …) en alle aspecten van de zoektocht naar werk;
  • de individuele begeleiding van werkzoekenden, het opstellen van hun profiel en het delen van vacatures in functie van hun wensen en bekwaamheden;
  • het ontvangen en verspreiden van vacatures uit de openbare en privésector;
  • het verstrekken van advies aan schoolverlaters.

Let op: sinds 01/07/2020 hoeven deeltijdse werknemers hun C3-document niet meer door de gemeente te laten valideren! De gemeentelijke tewerkstellingsdienst aanvaardt dus geen afspraken meer voor de validatie van deze documenten. De informatie is bijgewerkt op de website van de RVA.

Voor alle informatie betreffende uw zoektocht naar werk, gelieve de website van de gemeente die aan uw initiatieven is gewijd, te raadplegen: www.dynamic-emploi.be.